27 June 2010

Nepoužiteľný paškvil: Cyklochodník Trenčianska - Prístavný most

Cyklochodník na Trenčianskej ulici v Bratislave začína blízko Dulovho námestia a pokračuje až po Bajkalskú ulicu.

Nedávno bol tento oficiálny mestský cyklochodník zlikvidovaný inštalovaním zábradlia presne do cesty cyklistom tak, že dnes musia prekonávať namiesto jedného bezproblémového prejazdu tri prechody a pritom dávať prednosť automobilom. Podobné riešenie už Ďurkovského Magistrát zvolil na križovatke Trenčianska a Miletičova, kde cyklochodník končí a cyklista musí čakať na tri signály zelenej (prejsť tri prechody) aj niekoľko minút. Mimochodom, rovnako ústi tento cyklochodník na križovatke s Bajkalskou, kde taktiež chýba plynulý prejazd na druhú stranu a v ceste stoja tri prechody (tri semafory).

Od Bajkalskej pokračuje starý cyklochodník s vyblednutým značením až po Prístavný most. Tento cyklochodník je v katastrofálnom stave (tentokrát zaňho zodpovedá Mestská časť Ružinov), rýchlejšia jazda po ňom je nemožná. Cyklochodník sa rozpadáva - okrem výmolov, dier a prepadnutých panelov tu nájdete aj úzky, neprehľadný prejazd popod megakrižovatku Bajkalská - Prievozská / Gagarinova a dokonca niekoľko značiek zosadni z bicykla.

Zaujímavé je, že niekto v posledných týždňoch vybetónoval zjazdy z cyklochodníka smerom na Dulovo namestie, ktoré sú ale také strmé, že nie sú prejazdné ani štandardnou rýchlosťou 16 km/h (viď foto).


Otázkou je, prečo Magistrát hlavného mesta Bratislava nebol schopný umiestniť značky D6b - Priechod pre cyklistov na všetky križovania tak, aby bol cyklochodník Trenčianska prejazdný priamo bez prekážok ako sú inštalované zábradlia.

Faktom je, že dnes je cyklochodník Trenčianska nepoužiteľný a cyklisti môžu trasu prekonať rýchlejšie a bez prekážok priamo po ceste (!).

Kompletný prehľad fotiek nájdete v galérii:

4 comments:

  1. cau cyklogerilla - cyklovojnička - podľa mňa by to trebalo premenovať na cyklogerra - cyklovojna

    tento komentár nebude k téme ale dúfam, že vás zaujme.

    minule som sa bol len tak previesť a vyvetrať hlavu po ba - cyklo/chodníkoch. A ako vždy po vyvetraní hlavy prišli úvahy o stave cyklotrás v ba keďže som musel obchádzať kadejaké diery a nerovnosti. Aby ste mali predstavu kadiaľ som šiel: z Košickej po Prístavnej až po Slovnaftskú potom doľava okolo Bajkalskej až po križovatku Bajkalská Prievozská. Teda asi viete že nehovorím o priamočiarej ceste a tým nemyslím cestu ako celok ale jednotlive kúsky, ktoré sa bez riadnej dávky koncentrácie nedajú prejsť.

    Tak a teraz o čom som vám chcel vlastne napísať:

    Bicyklovaním po tomto úseku vo večerných hodinách (bola už skoro tma) som narazil na jedno zašité zabudnuté miestečko. Išlo o základný kameň Prístavného mosta (odporúčam vyhľadať). V ten istý moment ma napadlo ako by sa možno dalo prinútiť mesto aby začalo niečo robiť s úpravou cyklotrás. Išlo by o akciu organizovanú možno 2x až 3X za leto (začiatok - stred a koniec letných prázdnin). Celá jednodňová akcia by bola organizovaná cyklistami pre cyklistov.

    Išlo by o CYKLO-GEOCACHING. vytypovali by sa nejaké známe a menej známe (také na aké som natrafil aj ja) miesta v BA a okolí a úlohou by bolo niečo zbierať km, body neviem hocičo + nakoniec by boli nejaké odmeny alebo niečo (na to by sa už hádam našiel nejaký sponzor).

    Pointa je v tom, že by trebalo pripraviť akciu (podobnej Bratislava-inline) na ktorú by došiel dostatok ľudí rôznej vekovej kategórie od detí s rodičmi cez mládež až po dôchodcov a tí by zbierali dané niečo (podmienkou je urobiť to na bicykli a využívať široko rozšírenú sieť mestských a prímestských cyklotrás :) ), ľudia by si museli zvoliť svoju vlastnú trasu tak aby nazbierali čo najviac km alebo aby mali peknú panorámu.

    Výsledok: Tým by sa dosiahlo zvýšenie počtu cyklistov blúdiacich všetkými cestami Bratislavy a okolím na zanedbaných cyklotrasách a pri dostatočnom počte ľudí by sa mohol vyvinúť aj dostatočný tlak na správcov cyklotrás - magistrát..a vynútiť si tak pozornosť kompetentných.

    hmm... dúfam že som sa vyjadril zrozumiteľne, podľa môjho názoru by to mohla byť dosť sranda.

    s pozdravom a česť všetkým cyklistom

    ReplyDelete
  2. Geocykloakcia je dobrý nápad, aký deň v týždni a čas však zvoliť, aby bola účasť čo najvyššia? Víkend alebo pracovný deň?

    ReplyDelete
  3. Ahoj, je to dobry napad, dufam, ze si uz pocul aj o www.criticalmassbratislava.sk - prid podporit a pripadne navrhni na konci svoj akciu, najdes ludi, ktori sa zapoja pre odstartovanie.

    ReplyDelete
  4. keď nad tým tak uvažujem tak by to mohlo byt v sobotu aby sa toho mohol zúčastniť každý, od rodičov s deťmi, cez mládež, dospelých až po dôchodcov ak budu mať záujem.

    critical mass bratislava - už som sa na to pozeral a dúfam, že mi niekedy vyjde čas aby som sa zúčastnil.

    s pozdravom

    ReplyDelete

Prosím, komentujte iba ak máte čím prispieť k téme.